Voorst – Zevenaar 1 : 3.5 – 4.5

Op bord 8 gaf invaller Yannick goed partij, maar moest uiteindelijk de koning omleggen. Op bord 7 speelde een andere invaller, Tonie Claessen, een zeer fraaie partij, en won snel.

Op bord 6 gingen bij Thomas de dames er vrij snel af, en er zat weinig muziek in de symmetrische stelling : remise. Op bord 5 ging Arie de risico’s niet uit de weg en speelde, a la Caruana-Carlsen, de Svesnikov Siciliaan met wit. Arie kwam gewonnen te staan, maar de winst lag niet zeer gemakkelijk voor het grijpen, en uren later was remise een feit. Op bord 4 moest Kevin na de opening even “keepen”, en speelde daarna een bijzonder puik toreneindspel waarbij de lokale eindspel training vruchten afwierp. Bravo! Op bord 3 speelde Albert Janssen met wit tegen de Franse verdediging waarbij zwart na een paar foutjes al vrij snel aan de noodrem moest trekken, en wit het punt binnen haalde. Op bord 2 speelde Guust tegen de nummer 1 van Voorst, en kwam snel in de problemen in de opening. Na zorgvuldig en geduldig “keepen” werd een kostbaar half punt in de wacht gesleept. Op bord 1 won Justus met wit een pion en de kwaliteit maar zwart had compensatie en de zwartspeler trok langzaam maar zeker het punt naar zich toe. Een nipte overwinning aan het einde van het seizoen. Nog een laatste wedstrijd te spelen. Kampioen worden zit er niet meer in na vandaag. De koploper Pallas won ook.

Hier nog het verslagje van de website van Voorst :

Bij de schakers van Voorst 1 gaat het de afgelopen ronden stroef in de landelijke competitie. De laatste thuiswedstrijd werd gespeeld tegen het sterke Zevenaar 1. Het begin was teleurstellend door een snelle nederlaag van Richard van Tienhoven. Ook voor invaller Marcel Kraaijkamp was een nederlaag al snel onafwendbaar. Een riante voorsprong voor de bezoekers werd geconsolideerd door de remise van John Sloots. Jeroen Bosch was de vorige ronde verantwoordelijk voor een blamage. Dit keer sloeg hij keihard terug. Hij offerde een kwaliteit en liet daarna zijn sterke tegenstander volkomen kansloos. Paul Tulfer stond zijn hele partij goed en wist dit ondanks de tijdnood te verzilveren tot een overwinning. Met een gelijke tussenstand boden de laatste drie partijen perspectief. Lutsen Dooper wist ondanks een wat mindere stelling remise uit het vuur te slepen. Helaas trok Michiel Jansen in een toreneindspel aan het kortste eind. Aan teamleider Rudy Bloemhard de opgave om een gelijkspel uit het vuur te slepen. Met een pion voorsprong bood zijn stelling zeker mogelijkheden. Hij had echter ook tijdnood en, niet te onderschatten, een erg sterke tegenspeler. Uiteindelijk moest hij berusten in remise. Hierdoor ging Voorst met een nipte nederlaag onderuit. Het degradatiespook zweeft, met nog 1 ronde te spelen, ergens tussen hoop en vrees.