SOS: Zevenaar 2 – De Toren 1: 2-4

Zevenaar 2 verliest van De Toren 1 met 2-4

Verslag door Pieter van der Poel

Dinsdag 11 oktober speelde Zevenaar 2 in Ons Huis tegen De Toren 1 uit Arnhem- Zuid.
Die hadden de eerste wedstrijd gewonnen en telden als eerste team van de club een aantal sterke spelers. Toch bleef het spannend tot het einde en er had meer ingezeten dan een nederlaag.

Daan speelde remise toen er alleen nog pionnen tegenover elkaar stonden; hij was er wel tevreden mee omdat hij daarvoor minder had gestaan .

Jeroen had een mooie aanval maar ging ten onder toen de koning twee stukken kon aanvallen.
Yannick moest tegen Laurens Storms (2073) op het eerste bord en werd overspeeld en hij gaf op toen zijn dame en koning gevorkt werd..

Gelukkig won Henk daarna van de teamleider met nog heel veel stukken op het bord.
Tonie leek ook te gaan winnen maar uiteindelijk was het toch remise (2-3).

Spannend werd het tussen Jos en Fred Beumer (1798) waarbij beide spelers ook nog eens in tijdnood kwamen. Jos kwam een tempo te kort om promotie te verhinderen en zo verloren al onze zwartspelers en kon wit er maar 2 punten tegenover stellen.