SOS: Theothorne 1 – Zevenaar 2: 2½-3½

Verslag door Pieter van der Poel:

Dinsdagavond 29 maart moesten we naar Dieren om het inhaalduel tegen Theothorne te spelen.
Theothorne had ook alles gewonnen maar dat was geen verrassing want qua rating staken ze ver boven alle andere teams uit, ook boven die van ons.
We moesten tegen 5 eerste teams spelen maar wonder boven wonder bleven we steeds maar winnen. En dan nu tegen Theothorne dat in het verleden vaak in massa kampen werd bestreden.

Dan de wedstrijd :
Daan Meiboom (1638) speelde een vlotte remise tegen Dick van Rumpt (1658 en een oud-leerling van Johan van der Veer) waarna Jeroen van der Poel (1686) ons aan de leiding bracht door winst op Henk Bergsma (1599).
Menno Verbakel (1301) verloor van Pieter Koppelaar, een nieuweling zonder rating maar die had in de eerste rondes wel goede resultaten geboekt.

Yannick te Pest (1758) speelde weer zeer gedegen en won een stuk en de partij tegen Piet Gommers (1740) die nog op 100% stond. Pieter van der Poel (1517) verrekende zich in het middenspel en verloor een pion, de positie en de partij van Bob Coenen (1640).

Het stond nu gelijk en de partij op bord 1 moest de beslissing brengen en waarschijnlijk ook over het kampioenschap in de derde klasse D. Beide teams moeten sowieso promoveren.

Jos Aalberts (1425) wilde graag tegen Cor Vrouenraets (1901) spelen; beide hadden nog een 100% score. Jos had een pracht van een aanval en die zal hij ongetwijfeld nog op de website publiceren. Cor kon uiteindelijk niet anders dan Jos feliciteren en zo werd Jos de held van de avond in OASE, de plaats waar Theothorne speelt.

Het ging nog bijna mis op deze avond toen we OASE via twee treetjes verlieten maar gelukkig konden we alle vier overeind blijven.

Vrijdagavond gaan we voor de derde keer naar ASV in Arnhem om in de gezamenlijke slotronde tegen Kameleon uit Terborg te spelen en een 3-3 volstaat dan voor het kampioenschap.