SOS: Kameleon 1 – Zevenaar 2: 3-3

Zevenaar 2 met hangen en wurgen toch kampioen in 3D

Verslag door Pieter van der Poel:

In de slotronde op vrijdag 8 april hadden we een relatief eenvoudige opgave. Een 3-3 tegen Kameleon 1 uit Terborg was voldoende en Kameleon was in de eerdere rondes niet verder gekomen dan twee gelijke spelen. Op een gelijkspel van Theothorne tegen ASV 6 konden we niet rekenen.

Nico begon echter slecht door vrij kansloos te verliezen en toen ook Daan gevorkt werd en de kwaliteit verloor zag het er niet zo best uit. Maar Daan knokte zich terug en remiseerde.

Jos speelde op het eerste bord en won; hoe dat zal hij zelf wel laten zien (1.5-1.5)

De tegenstander van Pieter stoorde zich aan het zachte praten van de wedstrijdleiders en verdween een tijdje van het bord. Er werd door Désiré Fassaert een time out van 5 minuten ingelast en na de hervatting liet Pieter na een aantal zetten de dame instaan. Brrrr.
Nu stonden we achter maar gelukkig kunnen we altijd op Yannick rekenen (2.5-2.5).

De partij tussen Jeroen en Joost was nog steeds met volle borden gaande maar toen viel de beslissing om de titel elders. In een hopeloze stand gaf de speler van Theothorne op en was het daar tegen ASV 6 gelijk geworden en was Zevenaar 2 kampioen.

Jeroen kwam verloren te staan met 3 pionnen tegen 2 maar Joost deed het niet goed en zo werd het remise en bleven we in ieder geval ongeslagen (3-3).

We kregen een taart van sponsor MAZDA maar om dan om twaalf uur nog aan die traktatie te beginnen was een brug te ver. En dinsdag is er dus geen schaken in Ons Huis.

Topscorer werd Jos met 5 uit 5 en hij kreeg een fles wijn van de prima ASV-organisatie.
Yannick scoorde 4.5 uit 5 en Jeroen 5 uit 6 terwijl Daan en Pieter beide 4 uit 6 haalden.
Nico, Menno, Henk R. en Willy V. haalden de overige punten binnen. De wedstrijd tegen Rokade 1 is hierin niet meegeteld, zij trokken zich terug na 2 verloren wedstrijden

Volgend jaar spelen we een klasse hoger maar wel weer met 6 man.