SOS: ASV7 – Zevenaar 2 : 2 – 4

Verslag door Pieter van der Poel:

Donderdag 4 november speelden we tegen ASV 7 , wat op papier de zwakste ploeg in klasse 3D is. Vier spelers met een rating tussen 1000 en 1300 en twee nieuwelingen zonder rating.
Maar in de praktijk was het toch moeilijker dan gedacht.

Omdat Jos en Menno verhinderd waren had ik Henk Rouwenhorst gestrikt en hij speelde tegen een dame zonder rating. Hij veroverde al snel op het bord de dame en daarna het punt.

Daan Meiboom trad op het eerste bord aan tegen Alje Bot, ook zonder rating, maar die bleek wel een sterke speler te zijn. Daan, die kortgeleden Guust nog op remise had gehouden, verloor (1-0).

Yannick speelde het eindspel weer eens fraai uit en won met zwart.
Pieter had het lange tijd zwaar maar wist de aanval af te slaan en veroverde wat pionnen.
Jan Diekema hielp daarna een stevig handje door zijn dame cadeau te doen.
Nico had een stuk verspeeld en het was vergeefs hopen op een wonder (2-3).

Jeroen speelde tegen de teamcaptain Theo van Lotringen en het bord stond nog vol om 11 uur.
Onder de belangstelling van de overige teamleden was Jeroen sterker in de aanval en zette de koning mat en daarmee was het 2-4 in Zevenaars voordeel.
Om half twaalf konden we daarna in de mist huiswaarts keren.