Zevenaar 2 wint ruim van ASV 7

Teamverslag door Pieter van der Poel.

Voor de laatste wedstrijd van het jaar moesten we op 19 december naar Arnhem om daar tegen ASV 7 te spelen. Helaas moest Willy Veldkamp zich afmelden en het lukte mij niet om een vervanger te vinden. Dus zouden we met een 1-0 achterstand beginnen maar gezien het grote ratingverschil moesten we  dat wel kunnen goed maken. Maar ja, tegen de Cirkel dacht ik dat ook.
In de speelzaal bleek dat bij ASV op het laatste moment ook een afmelding was binnen gekomen en in overleg werd besloten om met 7 man te spelen en te beginnen met 0-0 op bord 4. Dat was de eerste meevaller.
Op bord 7 zat een invaller tegenover mij en hij speelde voor de eerste keer extern. Hij zag (zenuwen?) deze avond weinig tot niets (zei hij) en gaf  al snel twee paarden cadeau en hoewel we nog een tijdje doorspeelden was het na een dik half uur 0-1.
Ik had dus een vrije avond en kon de hele avond rondkijken. Behalve ons duel stond ook ASV 5 – Millingen 1 op het programma. Millingen trad met “onze leden” Thomas. Kevin en Thorsten aan die betrekkelijk snel wonnen maar uiteindelijk werd het daar 4-4. Onze enige overwinning vorig jaar in deze 2e klasse was uitgerekend tegen Millingen.
Vanavond ging in het de derde klasse grotendeels naar  verwachting. Jos, Daan en Yannick kwamen steeds meer in het voordeel en wisten hun partijen te winnen waardoor het 0-4 werd en de wedstrijd met 7 spelers dus gewonnen was.
Edzard berustte in remise waarna Jeroen verloor van een sterk spelende Herman de Munnik, die zijn kwaliteitsvoordeel mooi verzilverde.
Menno speelde een scherpe partij waarbij beide spelers volop mogelijkheden hadden maar in het eindspel was Menno veel sterker. Toen was het al na half twaalf en konden we naar huis in Herwen en Zevenaar
Het werd dus  een 1.5 -5.5 overwinning, conform het ratingverschil van 250 punten.
Prettige kerstdagen en een voorspoedig twintig twintig.
Pieter van der Poel